Halaman

Jumat, 10 Februari 2012

Andai Saja

 

Suara-suara yang tersamar dulu..
Kenapa ia kembali..
Aku ingin merayap ketepi..
Tangan tangan menggerayangi..
Menangkap setiap jejak yg terus ada tanpa henti..
Mata mata berhenti dlm sebuah kubangan harapan..
Kosong, membelenggu, tak pasti..
Apa yang aku tahu bukan yang kumau..
Sayap-sayap memutus, jatuh merayap..
Hangus brsma angin semilir di tengah rimbun dedauan..
Tanpa asa,tanpa rasa, atau pun cinta..
Andai tak ada waktu itu tak akan terjadi..

Dan andai saja kau tak seperti sekarang..
Mungkin juga aku akan menghilang bersama dedaunan..
Akan jatuh ketika ia menguning diatas dahan bersama angin..

Aku terbang meninggi..
Dengan semilir yang dingin bersama rasa..
Aku hanyut dalam sebuah harapan hampa bersama air..
Terbawa kemana ia mengalir namun bersamamu..

Aku semakin kecandua..
Ingin selalu bersamamu bersama cinta ini..
Sesungguhnya bukan engkau yang ku ingini..
Dalam hati, fikiran,perasaanku..

Sekejap telah mnghipnotis aku..
Memenjarakan hatiku ke dalam cintamu..
Membenamkan khayalku ke dalam relung jiwamu..
Senyummu..
Segurat paras indahmu..
Seakan enggan branjak dari ingatanku..
Membentangkn samudera cinta dalam kalbuku
Kehadiranmu..
Menjadi anugerah terindah dalam hidupku..
Mengiringi dalam setiap langkah perjalananku..
Menjadi warna ceria di setiap hari''ku..


Tidak ada komentar: